Sep 23, 2013

63 Wax Museum Di 63 City...

Hari berikutnya barulah kite orang memulakan xtvt... Tapi mase tu hujan so agak lambat sikit kite orang gerak... Bagi sape yang rajin bawaklah payung ok sebab nak beli dekat sini agak mahal... Rajin-rajinkan diri tu jugak untuk bukak "Ramalan Kaji Cuaca" sebab sepanjang aku duduk sini cuaca dari situ semuanya betul... Sebelum tu nak pesan korang pakai jelah "Sports Shoe" ok, tak yah nak melaram macam aku loafer bagai... Sebab korang akan banyak berjalan & orang sini pun banyak menggunakan sports shoe...

1st xtvt kite orang menuju ke "63 City" tempat dimane ade "63 Sea World, 63 Sky Art, 63 I-Max & 63 Wax Museum"... Semua ni masuk kite orang dengan harga 34,000KRW... Macam mane cara nak kesini, meh aku tunjukkan... Disebabkan aku duduk area "Hyehwa" so setiap perjalanan aku bermula dari situ...

Cara ke 63 City :

-Hyehwa (Line 4) menuju ke Dongdaemun History & Culture Park (Line 5) tukar train menghala ke Yeouido (Line 5) sampai cari exit 5
-Keluar sikit korang akan nampak bastop "63 City" belah kanan... Shuttle bas tu free dan die akan lalu setiap 35 minit



Sampai dekat 63 city tu mula-mula skali kite orang ke "63 Wax Museum"... Seyes tersangat excited nak tengok patung-patung lilin kat dalam tu... Rupe patung-patung tu kekadang nampak real rase macam bernyawa pun ade jugak... Jom tengok hasil gambar-gambar yang aku ambik...




:: King Sejong yang ade dekat Mata Wang Kertas dorang ::


:: Queen Elizabeth ::



:: Uncle mau pegi lari mane...? Ok takpe uncle lari saya kejar okeh ::



:: Bosan minum ngan orang sebelah sebab senyap seribu bahasa ::


:: Obama punya patung pun ade ::


:: Amacam Manjakan ::



:: Bile sawan dah datang macam tu lah aku ::


:: Orang zaman batu campur ngan orang zaman lidi ::


:: Uncle senyum saya pun senyum... Cuba uncle gelak sure saya lari ::



:: Terukir dibintang okeh aku main pinaaaanooo tu ::




:: Same sepet tak...??? ::



:: Hasil lukisan aku... Haaa amacam nak beli...? Bak 20sen ::


:: Muka Merilyn Monroe ni tak bape serupe sangat ::


:: Kawan-kawan cakap kadang-kadang muka aku Michael Jackson... Hurmmmm ::


:: Elvis Presley sorry saya cucuk langit atas... Patut cucuk langit sengetkan ::


:: Leonardo Dicaprio ::




:: Aku tak tau betul ke tak... Tapi aku rase ni cerita fav aku "IT Clown" tu ::


:: Mummy ko ni suke bazir tissue... lain kali guna daun je ok ::


:: Aku rase kalau betul-betul patung tu muka aku bukan jerit macam tu... ::


:: The Wolfman ::



:: David Beckham pun kurang same ::




:: Batman kain ni lepas guna bagi balek... Aku nak buat tutup motor huahuahua ::


:: Aizal : Medey... Medey dunia dalam bahaya...
Aku : Jap posing dulu (wakakakaka) ::

3 comments:

  1. Gempar! Angelina Jolie Cuma Ada 3 Tahun Untuk Hidup => http://syokbah.com/gempar-angelina-jolie/

    ReplyDelete
  2. Tulah, nampak mcm tak same sgt patung ni dgn artis/selebriti sebenar..mungkin sbb dia made in china...hehe (gurau je). Sy rasa yg macam sama giler2 patung lilin yg kat Madame Tussauds je kot. Ni kalau kat icity S.Alam pun same cam kat korea ni kot.. Tapi ape2 pun best la dapat g Korea tu... mcam best je..macam best je...hehe

    ReplyDelete
  3. comel giler! hahaha... macam2 pose... last year tak mai sini, harap2 next year sempat lah singgah museum ni.. :D

    ReplyDelete

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis