Jan 2, 2014

Giler... Tak Rindu Jugak Zaman Sekolah...

Walapun tahun baru semalam tapi aku rase masih blom terlambat aku nak ucapkan "Selamat Tahun Baru 2014" buat korang sume... Pembuka tirai 2014 ni aku tetibe rase nak update entry pasal skolah... Maklumlah hari ni adek-adek sume dah kene start bangun pagi pegi ke sekolah... Pejam celik dah sampai kite ke tahun baru yer, adoi cepat sungguh masa berlalu... Part paling aku tak gemar skali jalan-jalan raya sure dah start bersepah dengan kete sini sane... Mulalah aku membebel dalam kete sensorang nanti, walaupun tak makan bontot ayam mulut aku tetap macam (Pelik kenapa bontot ayam digelar bising)... 

Tapikan bile tengok budak-budak neh pegi skolah terkenang jugaklah time aku skolah dulu... Aku sure punya korang pun mesti terkenang jugakkkk... kann kann kann...??? (Kelip mate selaju mungkin)... Dah alang-alang tu meh aku kongsikan pengalaman aku, mane tau kot-kot same ke kite...
  1. Malam sebelum tidur kapur kasut dulu, tu waktu awal-awal tahun ah dah pertengahan tahun basuh pun malas
  2. Bile dah kotor rajinlah pegi dok basuh hujung minggu, datang time malas campak dalam mesin basuh pun boleh
  3. Part gosok baju pulak lencana dok beli banyak kali sebab asik dok hilang bile basuh baju, pastu datang skolah kene saman
  4. Hari Isnin laki-laki kene pakai tali leher, zaman dulu ikat sendiri... Tapi bile tang canggih sikit dah ade getah, pastu mulalah kawan dok main tarik-tarik
  5. Kalau yang jenis jaga baju ni nak bagi putih punya pasal fuhhh bile basuh letak nila... Bila kat skolah pelik mase bile plak member aku ni pengawas, warna baju jadi biru dah... Inilah orang cakap kerana nila setitik habis rosak susu sebelanga
  6. Seluar skolah bila dah masuk form 3 nak tempah, tu tempat pemes skali dekat "Sungai Wang"... "Contona 7", "Junsaito"... Paling best ambik ko seluar bawah bukan kepala lutut je boleh masuk, silap-silap kepala lori pun boleh muat
  7. Rambut pulak dulu masing-masing konon suke simpan sikit, pastu bile dah panjang dok tarik sampai depan... Tak cukup lagi siap tiup-tiup konon hebat
  8. Part kene denda tak siap keje tu biaselah, diri atas kerusi, berdiri luar kelas, tulis dalam buku berulang "Saya Berjanji Saya Akan Siapkan Kerja Sekolah", Part paling aku benci kene tarik side bun
  9. Pegi tandas kene pakai pas, kalau ade orang dah pakai kene cikgu yang cerewet kene tunggu member balek baru boleh pegi... Cirit dalam kelas haaa baru tau
  10. Tulis hari & tarikh kat papan hitam & buku latihan tu paling paling paling aku rindu... Pulak ade style cikgu die akan garis kiri kanan papan hitam huhuhuhu...
Sebenarnya nak ikutkan banyak pengalaman yang manis pahit untuk dikongsikan... Tapi kalau nak tulis sume memang tak habis satu entry... Ape pun trima kasih dekat cikgu-cikgu yang mengajar, Kawan-kawan yang still rapat sampai sekarang, Ibu Bapa kite yang tak jemu membimbing kita... Dengan semua tu makan terjadilah & terbentuklah sape diri kite mase hari ni... Jujur aku rindu zaman sekolah... Pada adik-adik yang masih sekolah tu belajarlah rajin-rajin okey...


:: Badge nama yang masih aku simpan sampai sekarang ::

2 comments:

  1. teringat plak zaman kegemilangan skolah dlu. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ijat : Aku pun giler rindu weh zaman skolah... kalau boleh patah balek... aku nak time rehat lepak kantin...

      Delete

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis