Feb 18, 2014

Melaka : Sarapan Di Warung Hajah Robiah...

Salam... Sekian lama menyepi sekarang ni aku kasi up entry aku berjalan... Entry berjalan kali dekat-dekat Malaysia aje... Dah alang-alang tahun 2014 ni "Tahun Melawat Malaysia", pembukaan tirai entry aku kali ni pun hanya di Melaka... Walaupun kampung aku sendiri di Jasin, Melaka... Tapi aku belom rase puas untuk terjah sekeliling Melaka... Lepas perginya kedua Atuk & Nenek lagilah jarang aku balik ke Melaka... Nak jadi cerita, kebetulan opismate aku "Fakhri" pernah belajar di "Uitm Bandar Melaka"... Plan yang mengejut terus kite orang buat keje giler pergi balek hari untuk berjalan ke Melaka ni... Senang takyah plan ramai-ramai, nanti ade aje yang menghalang...

Bertolak seawal pagi, kite orang plan nak sarapan dekat Melaka. Alhamdulillah hajat kesampaian jugak akhirnya... Dapat jugak kite orang sarapan di "Warung Hajah Robiah", kalau tak melepas sebab info dari member aku warung ni makanan cepat habis sebab terbaekkkk...!!! Lokasi di Limbongan menghala ke Pantai Kelebang ikut jalan lama... Mungkin ade yang cakap, alah dekat KL pun ade makanan-makanan ni... Tapi ape yang aku boleh cakapkan, perasaan & pengalaman tak same bile kite berada di suasana kampung... 

Konsep satu warung yang mempunyayi banyak gerai dekat dalam tu... Membuatkan mata aku dah macam mata mengkarung, tak tentu arah nak makan ape... Seyes sangat banyak menu... Menu yang biase untuk sarapan Nasi Lemak, Roti Canai, Nasi Kerabu, Soto, Kuih-muih dan yang jarang untuk di dapati Lempeng, Cekodok tepung, Roti Jala, Satay... Aduh kalau ikutkan banyak lagi ah menu, macam banyak plak aku nak senaraikan... Macam mane mate aku ni tak jadi macam mengkarungkan... Harap korang akan try sarapan dekat sini, sure puas ati dengan owner yang sangat-sangat peramah...




:: Teh O - RM1.00, Teh - RM1.20, Kuih seketul 20sen ::


:: Roti Canai Telur - RM1.60 ::




**Harap entry Warung Hajah Robiah akan terimbau bagi kenangan student mase blaja dekat area ni...

3 comments:

  1. Orang Melaka pun tatau kewujudan kedai tu. Kena pi cuba nanti ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ain.ya.nun : orang melaka ke??? Huhuhu sy pun tak tau... tapi seyes menu yang paling banyak untuk sarapan yang pernah saya jumpe... try okey nnt

      Delete
  2. mata macam mengkarung? weh..habis mata mengkarong macm siapa pulak?

    ReplyDelete

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis