Aug 17, 2011

Berbuka @ Restoran Cheng Ho, Wangsa Maju...

Masih lagi kisah pasal makan & bab berbuka... Bulan puasa ni memang sentiasa tak leh mengawal nafsu bile tengok makanan... Tengok-tengok gak jangan lebey-lebey sudah, batal plak huhuhu... Kali ni aku sesame membe opis aku menuju ke "Restoran Cheng Ho" kat area "Wangsa Maju"... Alah senang citer berdekatan ngan "Wangsa Walk"... Bagi yang belom tahu Retsoran Cheng Ho ni dimiliki orang "Penyanyi Rock" yang terkenal, Semestinya "Amy Search"...

Senarnya dari tahun lepas aku nak berbuka kat sini tapi asik tak dapat sebab sentiasa full... Kali ni seawal-awalnyer aku dah booked... 10 orang skali serbu Restoran tu... Amy tak marah ah serbu-serbu, sebab serbu nak berbuka tak pe die (cehh bikin ayat sendiri)... Sampai je kat dalam tu seyes tatahias kedai memang agak simple, tapi yang membuat kan aku tertarik dengan gambar-gambar potrait yang dihiaskan kat dinding-dinding... Terkhayal kejap tengok gambar-gambar, tau-tau mase nak berbuka dah nak sampai (nampak sangat nipu aku neh, padahal puase neh) huhuhuhu...

Harga dikenakan RM46.90++ bagi setiap kepala.... Lagi skali diulang, setiap kepala eh, Bukan 2 3 ataupun 4 kepala... Haiissshhh ingat yer encik Amat 1 kepala, ko tambah lagi satu kepala so tu maknanya 2... Hahaha sape yang kenal membe baek aku ni, pahamlah ape aku maksud kan... Betul-betul buat kite orang pecah pewot...

Ok cukup membebel pasal tu, skunk nak citer pasal makanan plak... Yang specialnyer kat Restoran ni die ade "Kambing Golek"... Bagi aku kalau harga dah semahal tu kalau tak ade Kambing baek korang makan tempat lain je... Tol tak??? Selain tu makanan buffet disajikan dengan Nasi bersama lauk pauk , Kuew Teow Goreng, Kuih-muih, Bubur... Air plak memang bermacam-macam jenis pun ade... Seyes banyak makanan ah, sampai tak habis yang kite orang ambik... Dah puas makan barulah penutup dengan semangkuk aiskrim... 

Kite orang siap dapat free untuk seorang... So maknya hanya bayar untuk 9 orang... Tak salah ah kan, lebih dari 6 orang so akan dapat macam tu... Bagi sesiape nak try leh ah pegi reserve terlebih dulu... Kang full plak dok menghentak-hentak kaki nangis... Dah susah aku nak pujak hehehe... So korang tengok ah dari gambar yang aku ambik tu & korang nilaikanlah sendiri okey...





:: Sampai penuhlah pinggan aku ambik ::


:: Kuih-muih ::


:: Bukan air ni ajerk tapi ade banyak lagi ::


:: Perggghhh kambing ngan sos blackpaper... Ok tolong tahan air liur tu, meleleh dah ::



:: Uci, Salman & Zam ::


:: Afiq, Nad & Membe Nad ::


:: Amat, Awek Amat, Kak Intan & Mr. Od ::



:: Dok tunggu gak mane tau rezeki dapat jumpe Amy search... Huhuhu tapi memang takde rezeki ::

2 comments:

  1. gambar2 dia cantik kan...mcm nk g je nnty....

    ReplyDelete
  2. Crystal : huhuhu kalau dah habis ramadhan pun leh je pegi... sebab memang best...

    ReplyDelete

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis